w sprawie powołania komisji przetargowej
Zarządzenie Nr 4/2010
Wójta Gminy Rzewnie
z dnia 10 maja 2010r.
w sprawie powołania komisji przetargowej.
Na podstawie art.19, 20 i 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych ( Dz.U.z 2007r. Nr 223, poz.1655 z późn.zm.) zarządza się, co następuje :
§ 1.
Powołuje się Komisję przetargową do otwarcia i oceny ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Dostawę żwiru na drogi gminne w granicach administracyjnych gminy Rzewnie ”,
w następującym składzie :
1) Pielach Józef - Przewodniczący Komisji
2) Skrzecz Marek - Sekretarz
3) Renata Samsel - Członek
§ 2.
Komisja działa zgodnie z Regulaminem pracy stanowiącym załącznik do zarządzenia.
§ 3.
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
(-) Wiesław Oborski
Załącznik
do Zarządzenia Nr 4/2010
Wójta Gminy Rzewnie
z dnia 10 maja 2010r.
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
powołanej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym do dokonania oceny czy oferenci spełniają wymagane warunki, oceny złożonych ofert i przedstawienia propozycji wyboru najkorzystniejszej oferty.
§1.
1. Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania.
2. Komisję obowiązują przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2007 Nr 223, poz. 1655) zwanej dalej „ustawą”, przepisy aktów
wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz postanowienia niniejszego regulaminu.
3. Pracami komisji kieruje Przewodniczący a w przypadku jego nieobecności Sekretarz
Komisji.
4. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z treścią oświadczeń lub dokumentów złożonych
przez wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
składają pisemne oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art.
17 ustawy.
§2.
Do zadań Komisji należy:
1.Dokonanie oceny, czy oferenci spełniają warunki udziału w postępowaniu.
2.Publiczne otwarcie ofert i sporządzenie odpowiedniego protokołu.
3.Sprawdzenie kompletności ofert.
4.Poprawienie omyłek pisarskich i rachunkowych w złożonych ofertach zgodnie z art. 88
ustawy.
5.Komisja przedstawienie kierownikowi zamawiającego wniosku o wykluczenie
wykonawcy na podstawie art.24, o odrzucenie ofert na podstawie art. 89,
o unieważnienie postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień
publicznych.
6.Dokonanie oceny ofert i przedstawienie kierownikowi zamawiającego propozycji
wyboru najkorzystniejszej ofert, wniosków o wykluczenie wykonawcy z ubiegana się
o zamówienie publiczne, wniosków o odrzucenie ofert.
7.Sporządzenie odpowiedniej dokumentacji z wykorzystaniem druków wprowadzonych
Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 października 2007r. w sprawie
protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. Nr 202,poz.
1463).
8.Przedstawienie kierownikowi zamawiającego propozycji wyboru następnej
najkorzystniejszej, spośród złożonych ważnych ofert, w przypadku stwierdzenia,
że wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od podpisania umowy.
9.Przygotowanie rozstrzygnięcia ewentualnych protestów, wniesionych w związku
z czynnościami podjętymi przez Komisję w prowadzonym postępowaniu.
§3.
Otwarcie ofert
1. Komisja dokonuje publicznego otwarcia ofert w terminie określonym w niniejszym
zarządzeniu oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
2. Przewodniczący Komisji przedstawia zebranym:
1) skład Komisji Przetargowej,
2) nazwy wykonawców, których oferty zostały uznane za nieważne z powodu złożenia ich po wyznaczonym terminie,
3) oferty, okazując iż złożone one zostały w stanie nieuszkodzonym oraz nie noszą śladów wskazujących na próbę naruszenia ich tajemnicy przed otwarciem ofert.
3. Po otwarciu każdej oferty, Przewodniczący odczytuje:
4) nazwę i adres oferenta,
5) cenę ofert,
6) termin wykonania zamówienia,
7) okres gwarancji,
8) warunki płatności.
4. Odczytane dane odnotowane zostaną w Protokole postępowania.
5. Po otwarciu ofert, Przewodniczący Komisji ogłosi zakończenie części jawnej
posiedzenia.
6. Po otwarciu ofert, Przewodniczący zbiera oświadczenia członków Komisji
(druk ZP-11) i dołącza je do Protokołu postępowania. W przypadku wystąpienia
okoliczności skutkujących wyłączeniem członka Komisji, fakt ten Przewodniczący
Komisji zgłosi Kierownikowi zamawiającego.
§ 4.
Ocena złożonych ofert
1. W trakcie oceny złożonych ofert Komisja określa, czy wszystkie oferty:
1) odpowiadają warunkom i zasadom określonym w ustawie – Prawo zamówień publicznych i SIWZ,
2) nie zawierają błędów pisarskich i omyłek rachunkowych, a w przypadku ich stwierdzenia poprawia je i fakt ten odnotuje w Protokole postępowania.
2. Komisja powiadamia wykonawców o poprawieniu omyłek rachunkowych.
3. Komisja dokonuje oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu i odnotowuje w protokole postępowania – informację o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
4. Członkowie Komisji w oparciu o kryteria oceny i ich znaczenie, dokonują oceny
złożonych ofert i wyniki zamieszczają na załączniku - karta indywidualnej oceny
oferty.
5. Wykorzystując wyniki oceny ofert, Komisja sporządza streszczenie i porównanie ofert.
§ 5.
W przypadku wniesienia protestu, Komisja powiadamia wykonawców o wniesionym proteście podając zarzuty, ich uzasadnienie faktyczne i prawne oraz treść protokółu.
§ 6.
W przypadku wniesienia protestu po upływie terminu składania ofert, zamawiający na wniosek Komisji zawiesza bieg terminu związania ofertą do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu i poinformuje wykonawców, którzy złożyli oferty o zawieszeniu biegu terminu.
§ 7.
W przypadku udziału w pracach Komisji rzeczoznawców lub biegłych, Komisja odnotowuje ich nazwiska w protokóle postępowania.
§ 8.
O wyborze oferty Komisja niezwłocznie zawiadamia wykonawców, którzy ubiegali się o zamówienie.
§ 9.
Komisja zakończy swoją działalność w dniu podpisania umowy.
§ 10.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy ustawy dnia 29 stycznia 2004r.-Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007r. Nr 223 , pozr.1655 z późn.zm.)