☰ Menu Prawe Menu ☰
Rzewnie

Wtorek 18.01.2022

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Organy pomocnicze

Komisje Rady Gminy

  • Komisja Rewizyjna

    Skład Komisji

    Obiedziński Kazimierz              -  Przewodniczący

    Abramski Krzysztof                   -  V-ce Przewodniczący

    Skrzecz Andrzej                         -  Członek

     

    Zadania Komisji

    Załącznik Nr 3 do Statutu Gminy Rzewnie

    ZASADY I TRYB DZIAŁANIA KOMISJI REWIZYJNEJ

    Rady Gminy Rzewnie

    § 1.

    Komisja Rewizyjna Rady Gminy Rzewnie, zwana dalej Komisją jest organem Rady powołanym do prowadzenia kontroli działalności Wójta oraz podporządkowanych mu jednostek organizacyjnych i pomocniczych.

    § 2.

    Komisja działa na podstawie ustawy o samorządzie gminnym oraz statutu gminy Rzewnie.

    § 3.

    Komisja podlega Radzie Gminy .

    § 4.

    1.Komisja podejmuje kontrole zgodnie z planem pracy zatwierdzonym przez Radę na początku każdego roku kalendarzowego oraz kontrole o charakterze doraźnym zlecone przez Radę.

    2.Rada zlecając Komisji przeprowadzenie kontroli określa szczegółowo zakres, przedmiot i termin przeprowadzenia kontroli.

    3.Komisja może wnioskować do Rady o spowodowanie przeprowadzenia kontroli przez Regionalną Izbę Obrachunkową, Najwyższą Izbę Kontroli lub inne organy kontrolne.

    § 5.

    1.Komisja składa się z Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego i 1 członka, wybieranych wyłącznie spośród radnych uchwałą Rady podejmowaną zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu rady w głosowaniu jawnym.

    2.Odwołanie Komisji następuje na zasadach określonych w ust. 1.

    3. W skład Komisji nie mogą być powołani radni pełniący funkcję Przewodniczącego Rady i Wiceprzewodniczącego Rady.

    § 6.

    1.      Pracą Komisji kieruje jej Przewodniczący, który:

    1)     organizuje pracę Komisji,

    2)     zwołuje posiedzenia i kieruje pracami Komisji,

    3)     składa Radzie sprawozdania z działalności komisji,

    4)     w razie nieobecności Przewodniczącego na posiedzeniu Komisji kieruje jej pracami Wiceprzewodniczący.

    2.      Członkowie Komisji są zobowiązani do:

    1)     aktywnego uczestnictwa w pracach Komisji

    2)     przestrzegania zasad i trybu działania Komisji.

    § 7.

    1.      Posiedzenia Komisji zwoływane są w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na 6 miesięcy.

    2.      Przewodniczący Komisji zobowiązany jest zwołać posiedzenie Komisji na pisemny wniosek ¼ składu osobowego Komisji.

    3.      W posiedzeniach mogą brać udział radni oraz inne osoby nie będące członkami Komisji, zaproszone na posiedzenie.

    4.      Posiedzenie jest prawomocne, jeżeli uczestniczy w nim co najmniej połowa składu osobowego.

    5.      Uchwały i rozstrzygnięcia podejmowane przez Komisję zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu osobowego komisji w głosowaniu jawnym.

    6.      W głosowaniu biorą udział wyłącznie członkowie Komisji.

    § 8.

    Komisja składa Radzie sprawozdanie ze swej działalności przynajmniej raz w roku.

    § 9.

    1.      Komisja opiniuje wykonanie budżetu gminy i występuje z wnioskiem do Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

    2.      Przewodniczący Komisji przedkłada opinię i wniosek, o którym mowa w ust. 1, na ręce Przewodniczącego Rady niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia przekazania sprawozdania z wykonania budżetu do Komisji.

    3.      Wniosek, o którym mowa w ust. 1 Przewodniczący Komisji przesyła do zaopiniowania Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie 7 dni od  przekazania Przewodniczącemu Rady.

    § 10.

    Rada zleca przeprowadzenie kontroli działalności Wójta oraz podporządkowanych mu jednostek organizacyjnych w zakresie:

    1)     gospodarki finansowo – ekonomicznej,

    2)     gospodarowania mieniem gminnym,

    3)     przestrzegania i realizacji postanowień Statutu Gminy oraz innych przepisów, których realizacja nie podlega kontroli zewnętrznej,

    4)     realizacja bieżących zadań gminy.

    § 11.

    1.      Komisja przeprowadza kontrolę w oparciu o następujące kryteria:

    1)     legalności (badanie zgodności działania kontrolowanych jednostek z przepisami prawa oraz uchwałami Rady Gminy),

    2)     gospodarności,

    3)     rzetelności (badanie, czy powierzone obowiązki są wykonywane w sposób sumienny, uczciwy i solidny).

    2.      Komisja może korzystać z porad, opinii i ekspertyz osób posiadających wiedzę fachową w zakresie związanym z przedmiotem działania Komisji.

    3.      Zawarcie umowy na skorzystanie z usług określonych w ust. 2 wymaga zgody Rady Gminy.

    § 12.

    Przewodniczący Komisji zawiadamia Wójta i kierownika jednostki kontrolowanej o zamiarze przeprowadzenia kontroli co najmniej na 7 dni przed terminem kontroli.

    § 13.

    1.      Członek Komisji podlega wyłączeniu z udziału w kontroli, jeżeli przedmiot kontroli może dotyczyć praw i obowiązków jego lub jego małżonka, krewnych lub powinowatych.

    2.      O wyłączeniu, o którym mowa w ust. 1 decyduje Komisja.

    § 14.

    Komisja upoważniona jest do:

    1)     wstępu do pomieszczeń oraz innych obiektów jednostki kontrolowanej,

    2)     wglądu do akt i dokumentów znajdujących się w kontrolowanej jednostce i związanych z jej działalnością w obecności pracownika merytorycznie odpowiedzialnego za kontrolowane dokumenty,

    3)     zabezpieczenia dokumentów oraz innych dowodów,

    4)     żądania od pracowników kontrolowanej jednostki ustnych i pisemnych wyjaśnień w sprawach dotyczących przedmiotu kontroli,

    5)     przyjmowania oświadczeń od pracowników kontrolowanej jednostki.

    § 15.

    1.      Kierownik jednostki kontrolowanej jest zobowiązany do zapewnienia odpowiednich warunków i środków niezbędnych do sprawnego przeprowadzenia kontroli.

    2.      Podczas wykonywania czynności kontrolnych Komisja jest zobowiązana do przestrzegania przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy obowiązujących na terenie kontrolowanej jednostki.

    3.      Działalność Komisji nie może naruszać obowiązującego w jednostce kontrolowanej porządku pracy, w tym kompetencji organów sprawujących kontrolę służbową.

    4.      Czynności kontrolne Komisja wykonuje w dniach i godzinach pracy kontrolowanej jednostki.

    § 16.

    Zadaniem Komisji podczas kontroli jest:

    1)     rzetelne i obiektywne ustalenie stanu faktycznego,

    2)     ustalenie ewentualnych nieprawidłowości i uchybień oraz skutków i przyczyn ich powstania, jak również osób odpowiedzialnych za ich powstanie,

    3)     wskazanie przykładów dobrej i sumiennej pracy.

    § 17.

    1.      Z przebiegu kontroli Komisja sporządza protokół, który podpisują członkowie Komisji biorący udział w kontroli oraz kierownik kontrolowanej jednostki.

    2.      Protokół powinien zawierać:

    1)     nazwę jednostki kontrolowanej oraz główne dane osobowe kierownika,

    2)     imiona i nazwiska osób kontrolujących,

    3)     określenie zakresu i przedmiotu kontroli,

    4)     czas trwania kontroli,

    5)     ewentualne zastrzeżenia kierownika jednostki kontrolowanej,

    6)     wykaz załączników.

    3.      W protokóle ujmuje się fakty służące do oceny jednostki kontrolowanej, ewentualne uchybienia i nieprawidłowości, ich przyczyny i skutki, osoby odpowiedzialne za ich powstanie jak również osiągnięcia i przykłady dobrej pracy.

    4.      Kierownik kontrolowanej jednostki ma prawo wnieść swoje uwagi do protokołu.

    5.      Protokół sporządza się w 3 jednobrzmiących egzemplarzach. Jeden egzemplarz otrzymuje kierownik jednostki kontrolowanej, drugi Przewodniczący Rady Gminy, trzeci pozostaje w aktach Komisji.

    § 18.

    W miarę potrzeby Komisja kieruje do kierownika kontrolowanej jednostki i Wójta Gminy wystąpienia pokontrolne zawierające uwagi i wnioski dotyczące usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości oraz wyciągnięcia konsekwencji wobec osób odpowiedzialnych za ich powstanie.

    § 19.

    Kierownicy jednostek, do których zostało skierowane wystąpienie pokontrolne, są zobowiązani w wyznaczonym terminie zawiadomić Komisję o sposobie

    wykorzystania uwagi wykonaniu wniosków. W razie braku możliwości wykonania wniosków należy podać uzasadnione przyczyny ich niewykonania i propozycje co do terminu i sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.

    § 20.

    Odstąpienie od wykonania wniosków Komisji dotyczących wyciągnięcia konsekwencji służbowych lub zastosowania innych przewidzianych prawem form odpowiedzialności wobec osób winnych może nastąpić tylko za zgodą Komisji.

    § 21.

    1.      Wyniki swoich działań kontrolnych Komisja przedstawia na najbliższej sesji Radzie Gminy w formie sprawozdania.

    2.      Sprawozdanie powinno zawierać:

    1)     zwięzły opis wyników kontroli ze wskazaniem źródeł i przyczyn ewentualnych nieprawidłowości oraz osób odpowiedzialnych za ich powstanie,

    2)     wnioski zmierzające do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości,

    3)     jeśli zachodzi konieczność, wnioski o podjęcie odpowiednich kroków w stosunku do osób winnych powstałych nieprawidłowości.

    § 22.

    W razie ujawnienia przestępstwa lub wykroczenia Komisja przekazuje sprawę organom ścigania i zawiadamia o tym organ nadrzędny jednostki kontrolowanej.

     

    § 23.

    Obsługę techniczno – biurową Komisji prowadzi Urząd Gminy.

     

     
  • Komisja Budżetu

    Skład Komisji

              Chrzanowski Sławomir          - Przewodniczący

    Skrzecz Andrzej                  - Członek

    Abramski Krzysztof               - Członek

    Dąbek Andrzej                     - Członek

    Radziszewski Sławomir           - Członek

              Zysk Barbara                       - Członek

     


    Zadania Komisji
    1. Współudział w wypracowywaniu strategii rozwoju społeczno- gospodarczego miasta oraz w projektowaniu i ocenie realizacji budżetu miasta.
    2. Inspirowanie i promowanie wszelkich działań na rzecz rozwoju miasta
    3. Rozpatrywanie oraz opiniowanie projektów uchwał i ich założeń
    4. Wyrażanie opinii w sprawach istotnych dla miasta na wniosek Rady i Zarządu Gminy
    5. Podejmowanie i rozpatrywanie wniosków kierowanych do komisji.
    6. Kontrolowanie poprzez analizę działalności gospodarki miasta i administracji na podstawie informacji członków Zarządu, kierowników komórek organizacyjnych Urzędu oraz sprawozdań,
    7. Przekształcenia prywatyzacyjne
    8. Rozwój sieci placówek handlowo - usługowych
    9. Rozwój przetwórstwa spożywczego
    10. Realizacja zadań w zakresie rozwoju inwestycyjnego w mieście ze szczególnym uwzględnieniem inwestycji ekologicznych
    11. Polityka mieszkaniowa
    12. Funkcjonowanie rozwiązań komunikacyjnych

  • Komisja Gospodarcza

    Skład Komisji

    Pielach Marcin                      -  Przewodniczący

     Radziszewski Andrzej            - Członek

     Zglejszewska Jolanta             - Członek

     Oborski Marek                      -  Członek

     Dąbek Andrzej                      -  Członek

     Szymański Jarosław               -  Członek 

     Chrzanowski Roman               -  Członek

     Obiedziński Kazimierz             -  Członek

     


    Zadania Komisji
    1. Współudział w wypracowywaniu strategii rozwoju społeczno- gospodarczego miasta oraz w projektowaniu i ocenie realizacji budżetu miasta.
    2. Inspirowanie i promowanie wszelkich działań na rzecz rozwoju miasta.
    3. Rozpatrywanie oraz opiniowanie projektów uchwał i ich założeń.
    4. Wyrażanie opinii w sprawach istotnych dla miasta na wniosek Rady i Zarządu Miasta.
    5. Podejmowanie i rozpatrywanie wniosków kierowanych do komisji.
    6. Planowanie i realizacja zamierzeń wynikających z ogólnego planu przestrzennego zagospodarowania miasta.
    7. Ocena realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych ujętych w budżecie miasta, a w szczególności miejskich inwestycji ekologicznych, infrastruktury technicznej i budownictwa komunalnego.
    8. Restrukturyzacja usług komunalnych.

  • Komisja Oświatowo-Socjalna

    Skład Komisji

    Zysk Barbara                          -  Przewodniczący

     Zglejszewska Jolanta              -  Członek

     Szymański Jarosław                -  Członek

     Janczewski Jan                      -  Członek

     Oborski Marek                        - Członek

     Radziszewski Sławomir            -  Członek

     Chrzanowski  Roman               -  Członek


    Zadania Komisji
    1. Współudział w wypracowywaniu strategii rozwoju społeczno- gospodarczego miasta oraz w projektowaniu i ocenie realizacji budżetu miasta.
    2. Inspirowanie i promowanie wszelkich działań na rzecz rozwoju miasta.
    3. Rozpatrywanie oraz opiniowanie projektów uchwał i ich założeń.
    4. Wyrażanie opinii w sprawach istotnych dla miasta na wniosek Rady i Zarządu Miasta.
    5. Podejmowanie i rozpatrywanie wniosków kierowanych do komisji.
    6. Ocena funkcjonowania placówek opiekuńczo-wychowawczych (przedszkola, szkoły, stan bazy, zabezpieczenie finansowe i organizacja pracy)
    7. Wyrażanie opinii w sprawach oświaty
    8. Inicjowanie działań na rzecz zaspokajania potrzeb społecznych w zakresie ochrony zdrowia
    9. Zabezpieczenie potrzeb mieszkańców w zakresie sportu, rekreacji i turystyki (stan bazy, organizacja imprez, wyniki sportowe, masowość imprez)
    10. Tworzenie warunków do kontynuowania, rozwijania i inicjowania nowych imprez kulturalnych
    11. Ocena funkcjonowania placówek kulturalnych w mieście (stan obiektów,organizacja pracy, upowszechnianie kultury)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki    
 
liczba odwiedzin: 6091009