Kierownictwo Urzędu - Skarbnik
Funkcję Skarbnika sprawuje Grażyna Rzewnicka
Pokój nr 2
Do zadań Skarbnika, jako głównego księgowego budżetu Gminy Rzewnie należy :
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków zakresie rachunkowości,
- przekazywanie pracownikom oraz kierownikom podległych jednostek wytycznych oraz danych niezbędnych do opracowania projektu planu budżetowego oraz kontrola jego realizacji,
- opracowywanie budżetu – przygotowanie wstępnego projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami a także inicjatywa w sprawie zmian tej uchwały,
- nadzorowanie właściwej realizacji określonych uchwałą budżetową dochodów i wydatków,
- opracowanie projektu układu wykonawczego budżetu gminy,
- opracowywanie projektu planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie,
- dokonywanie na bieżąco ocen i analiz z realizacji budżetu i informowanie Wójta o ich wynikach,
- przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych oraz nadzorowanie jej przestrzegania przez pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, a także osoby odpowiedzialne za gospodarowanie środkami publicznymi przekazywanymi podmiotom spoza sektora finansów publicznych,
- nadzór nad terminowym regulowaniem zobowiązań Gminy,
- dokonywanie kontroli finansowej w urzędzie i jednostkach organizacyjnych Gminy,
- opracowywanie projektów zarządzeń Wójta w sprawach z zakresu inwentaryzacji, kontroli i obiegu dokumentów finansowych w urzędzie, obrotu drukami ścisłego zarachowania, obsługi kasowej w Urzędzie, zakładowego planu kont i innych w zakresie finansowym,
- zapewnienie obsługi finansowo – kasowej,
- dokonywanie kontrasygnaty czynności prawnych powodujących zobowiązania pieniężne,
- zawiadamianie Rady i Regionalnej Izby Obrachunkowej o konieczności udzielenia kontrasygnaty na pisemne polecenie Wójta,
- współpraca z RIO, Izbami i Urzędami Skarbowymi, Bankami, ZUS i innymi instytucjami,
- przygotowywanie materiałów z wykonania budżetu do udzielania absolutorium dla Wójta,
- zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości zawieranych umów,
- wykonywanie zadań i obowiązków współdziałania w opracowywaniu budżetu, wynikających z art. 54 ust.1 ustawy o finansach publicznych,
- sprawowanie nadzoru i wykonywanie funkcji kontrolnych nad przestrzeganiem zasad rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- udzielanie instruktażu pracownikom referatów i Kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy w zakresie finansów,
- kontrolowanie podległych pracowników w zakresie właściwości rzeczowej Referatu,
- współudział w przygotowaniu wniosków o uzyskanie środków z funduszy pomocowych,
- sprawowanie nadzoru i dokonywanie kontroli dokumentów pod względem formalno-rachunkowym, zatwierdzanie ich do wypłaty, podpisywanie polecenia przelewu i czeków,
- współpraca z sołectwami w zakresie realizacji budżetu gminy,
- sporządzanie sprawozdawczości budżetowej,
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.