Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Rzewnie
Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Rzewnie
za rok 2006
Plan budżetu gminy zatwierdzony uchwałą Rady Gminy nr XXXIV/146/2005 z dnia 29 grudnia 2005 r. zamykał się kwotami:
po stronie dochodów budżetowych – 4 954 672 zł
po stronie wydatków budżetowych – 4 954 672 zł.
W okresie 2006 roku wprowadzono uchwałami Rady Gminy zgodnie z kompetencjami zmiany do planu budżetu wynikające z decyzji Wojewody Mazowieckiego i innych dysponentów o wysokościach dotacji celowych, Ministra Finansów o wysokościach subwencji i udziału gminy w podatku, oraz decyzji Rady Gminy w zakresie zaistniałych w tym okresie zdarzeń gospodarczych mających wpływ na plan budżetu. Na dzień 31 grudnia 2006 r. plan budżetu gminy po zmianach zamyka się po stronie
dochodów budżetowych kwotą 6 122 746 zł
wydatków budżetowych kwotą 6 328 325 zł.
Wykonanie budżetu gminy Rzewnie za 2006 rok wynosi:
po stronie dochodów – 6 118 630 zł co stanowi 99,93 % planu rocznego,
po stronie wydatków – 6 210 710 zł co stanowi 98,14 % planu rocznego.
Załączniki do sprawozdania w układzie tabelarycznym przedstawiają wykonanie poszczególnych stron budżetu wg obowiązującej klasyfikacji budżetowej i w zakresie obowiązującej sprawozdawczości. W części opisowej sprawozdania zostanie przedstawiona realizacja dochodów w odniesieniu do rodzaju źródła ich pozyskiwania, oraz realizacja wydatków w odniesieniu do ich przeznaczenia.
DOCHODY BUDŻETOWE
Wykonanie dochodów budżetowych na dzień 31 grudnia 2006 r. wynosi 6 118 630 zł co stanowi 99,93 % założonego planu dochodów po wprowadzonych zmianach. W tym:
I. Dochody własne gminy:
Na dochody te składają się:
- Dochody z tytułu podatków i opłat lokalnych realizowane przez Urząd Gminy:
Lp. |
Nazwa podatku, opłaty |
§ |
Plan |
Wykon. |
% wykon. |
1. |
Podatek od nieruchomości |
0310 |
710 000 |
691 730 |
97,43 |
2. |
Podatek rolny |
0320 |
125 000 |
102 017 |
81,61 |
3. |
Podatek leśny |
0330 |
65 000 |
67 517 |
103,87 |
4. |
Podatek od środków transportowych |
0340 |
60 000 |
68 555 |
114,26 |
|
Razem: |
|
960 000 |
929 819 |
96,86 |
- Dochody z tytułu podatków i opłat oraz udziały gminy w podatku dochodowym od osób prawnych realizowane na rzecz gminy przez Urzędy Skarbowe:
Lp. |
Nazwa podatku, opłaty |
§ |
Plan |
Wykonanie |
% wykon. |
1. |
Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej |
0350 |
1 000 |
2 680 |
268,00 |
2. |
Podatek od spadków i darowizn |
0360 |
5 000 |
3 879 |
77,58 |
3. |
Podatek dochodowy od osób prawnych |
0020 |
1 000 |
1 615 |
161,50 |
4. |
Wpływy z opłaty skarbowej |
0410 |
10 000 |
11 135 |
111,35 |
5. |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
0500 |
20 000 |
50 406 |
252,03 |
|
Razem: |
|
37 000 |
69 715 |
188,42 |
- Dochody z tytułu udziału gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych przekazywane gminie przez Ministerstwo Finansów na podstawie decyzji Ministra Finansów:
§ 0010 plan 286 559 zł, wykonanie – 296 554 zł co stanowi 103,49 % planu rocznego.
- Dochody z zarządzania mieniem gminy realizowane przez Urząd Gminy:
Lp. |
Nazwa dochodu |
§ |
plan |
wykonanie |
% wykon. |
1. |
Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomościami (wieczyste użytkowanie) |
0470 |
19 000 |
15 149 |
79,73 |
2. |
Dochody z najmu i dzierżaw |
0750 |
10 000 |
11 432 |
114,32 |
3. |
Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych |
0870 |
100 000 |
94 710 |
94,71 |
|
Razem: |
|
129 000 |
121 291 |
94,02 |
- Pozostałe dochody gminy
Lp. |
Nazwa dochodu |
§ |
Plan |
Wykonanie |
% wykon. |
1. |
Wpływy z usług-dobrowolne wpłaty na budowę wodociągu |
0830 |
15 000 |
7 600 |
50,67 |
2. |
Wpływy z usług-za pobór wody |
0830 |
40 000 |
53 972 |
134,93 |
3. |
Pozostałe odsetki-od nieterminowych wpłat |
0920 |
0 |
1 440 |
0 |
4. |
Za wydane dowody osobiste |
2360 |
209 |
501 |
239,71 |
5. |
Koszty upomnień |
0690 |
3 000 |
4 054 |
135,13 |
6. |
Wpływy z usług |
0830 |
0 |
1 649 |
0 |
7. |
Odsetki od nieterminowych wpłat podatków |
0910 |
16 000 |
9 422 |
58,89 |
8. |
Opłata eksploatacyjna |
0460 |
30 000 |
32 979 |
109,93 |
9. |
Opłaty za zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
0480 |
32 000 |
32 337 |
101,05 |
10. |
Opłaty lokalne |
0490 |
0 |
153 |
0 |
11. |
Odsetki od środków na rachunkach bankowych |
0920 |
5 000 |
4 296 |
85,92 |
12. |
Opłata stała za korzystania z przedszkola |
0690 |
2 000 |
2 750 |
137,50 |
13. |
Za wyżywienie w przedszkolu i stołówce |
0830 |
14 000 |
16 183 |
115,59 |
14. |
Za usługi opiekuńcze |
0830 |
3 000 |
2 746 |
91,53 |
|
Razem: |
|
160 209 |
170 082 |
106,16 |
II. Subwencja ogólna z budżetu państwa została przekazana gminie w wysokości
2 701 921 zł – co stanowi 100 % planu rocznego, w tym:
- część oświatowa – 1 776 308 zł
- uzupełnienie subwencji ogólnej – 13 318 zł
- część wyrównawcza – 866 486 zł
- część równoważąca – 45 809 zł.
III. Dotacje związane z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej na plan
1 450 496 zł otrzymano 1 436 425 zł co stanowi 99,03 %.
IV. Dotacje związane z realizacją własnych zadań bieżących na plan 147 561 zł otrzymano 142 823 zł co stanowi 96,79 %.
V. Dotacja celowa na przebudowę drogi gminnej plan 250 000 zł i otrzymano 250 000 zł.
WYDATKI BUDŻETOWE
Wydatki budżetowe w 2006 r realizowane były zgodnie z założeniami planu budżetu wraz ze zmianami i wynoszą 6 210 710 zł.
- wydatki przeznaczone na sfinansowanie bieżących zadań gminy to kwota 5 280 496 zł co stanowi 83,44 % planu natomiast wykonanie to kwota 5 238 005 zł.
- wydatki przeznaczone na sfinansowanie kosztów zadań inwestycyjnych i wydatków majątkowych to kwota 1 047 829 zł . Wykonanie wydatków inwestycyjnych to kwota