Zarządzenie Nr 27/2013 w sprawie powołania komisji przetargowej.
Zarządzenie Nr 27/2013
Wójta Gminy Rzewnie
z dnia 16 sierpnia 2013r.
w sprawie powołania komisji przetargowej.
Na podstawie art.19, 20 i 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych ( j.t.Dz.U.z 2010r. Nr 113, poz.759 z późn.zm.) zarządza się, co następuje :
§ 1.
Powołuje się Komisję przetargową do otwarcia i oceny ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Budowa hali sportowej wraz z boiskiem wielofunkcyjnym przy Szkole Podstawowej w Rzewniu ”, w następującym składzie:
1) Józef Pielach - Przewodniczący Komisji
2) Marek Skrzecz - Sekretarz
3) Irena Dąbrowska - Członek
4) Anna Szubińska - Członek
5) Małgorzata Sitarska - Członek
§ 2.
Komisja działa zgodnie z Regulaminem pracy stanowiącym załącznik do zarządzenia.
§ 3.
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt
(-) Wiesław Oborski
Załącznik
do zarządzenia Nr 27/2013
Wójta Gminy Rzewnie
z dnia 16 sierpnia 2013r.
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
powołanej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym do dokonania oceny czy oferenci spełniają wymagane warunki, oceny złożonych ofert i przedstawienia propozycji wyboru najkorzystniejszej oferty.
§ 1.
1. Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania.
2. Komisję obowiązują przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień
publicznych (j.t.Dz. U. z 2010r, Nr 113, poz. 759 z późn.zm.) zwanej dalej „ustawą”,
przepisy aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz postanowienia
niniejszego regulaminu.
3. Pracami komisji kieruje Przewodniczący a w przypadku jego nieobecności Sekretarz
Komisji.
4.Członkowie Komisji po zapoznaniu się z treścią oświadczeń lub dokumentów
złożonych przez wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w
postępowaniu, składają pisemne oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności,
o których mowa w art. 17 ustawy.
§2.
Do zadań Komisji należy:
1.Dokonanie oceny, czy oferenci spełniają warunki udziału w postępowaniu.
2.Publiczne otwarcie ofert i sporządzenie odpowiedniego protokołu.
3.Sprawdzenie kompletności ofert.
4.Poprawienie omyłek pisarskich i rachunkowych w złożonych ofertach zgodnie z art.87
ustawy.
5. Przedstawienie kierownikowi zamawiającego wniosku o wykluczenie wykonawcy na
podstawie art.24, o odrzucenie ofert na podstawie art. 89, o unieważnienie
postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
6.Dokonanie oceny ofert i przedstawienie kierownikowi zamawiającego propozycji
wyboru najkorzystniejszej ofert, wniosków o wykluczenie wykonawcy z ubiegana się
o zamówienie publiczne, wniosków o odrzucenie ofert.
7.Sporządzenie odpowiedniej dokumentacji z wykorzystaniem druków wprowadzonych
Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 października 2008r w sprawie
protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz. U. Nr 188 , poz.
1154).
8.Przedstawienie kierownikowi zamawiającego propozycji wyboru następnej
najkorzystniejszej, spośród złożonych ważnych ofert, w przypadku stwierdzenia,
że wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od podpisania umowy.
9.Przygotowanie rozstrzygnięcia ewentualnych protestów, wniesionych w związku
z czynnościami podjętymi przez Komisję w prowadzonym postępowaniu.
§ 3.
Otwarcie ofert
1. Komisja dokonuje publicznego otwarcia ofert w terminie określonym w niniejszym
zarządzeniu oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
2. Przewodniczący Komisji przedstawia zebranym:
- skład Komisji Przetargowej,
- nazwy wykonawców, których oferty zostały uznane za nieważne z powodu złożenia ich po wyznaczonym terminie,
- oferty, okazując iż złożone one zostały w stanie nieuszkodzonym oraz nie noszą śladów wskazujących na próbę naruszenia ich tajemnicy przed otwarciem ofert.
3. Po otwarciu każdej oferty, Przewodniczący odczytuje:
- nazwę i adres oferenta,
- cenę ofert,
- termin wykonania zamówienia,
- okres gwarancji,
- warunki płatności.
4. Odczytane dane odnotowane zostaną w Protokole postępowania.
5. Po otwarciu ofert, Przewodniczący Komisji ogłosi zakończenie części jawnej
posiedzenia.
6. Po otwarciu ofert, Przewodniczący zbiera oświadczenia członków Komisji
(druk ZP-11) i dołącza je do Protokołu postępowania. W przypadku wystąpienia
okoliczności skutkujących wyłączeniem członka Komisji, fakt ten Przewodniczący
Komisji zgłosi Kierownikowi zamawiającego.
§ 4.
Ocena złożonych ofert
1. W trakcie oceny złożonych ofert Komisja określa, czy wszystkie oferty:
- odpowiadają warunkom i zasadom określonym w ustawie – Prawo zamówień publicznych i SIWZ,
- nie zawierają błędów pisarskich i omyłek rachunkowych, a w przypadku ich stwierdzenia poprawia je i fakt ten odnotuje w Protokole postępowania.
- Komisja powiadamia wykonawców o poprawieniu omyłek rachunkowych.
- Komisja dokonuje oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu i odnotowuje w protokole postępowania – informację o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
4. Członkowie Komisji w oparciu o kryteria oceny i ich znaczenie, dokonują oceny
złożonych ofert i wyniki zamieszczają na załączniku - karta indywidualnej oceny
oferty.
- Wykorzystując wyniki oceny ofert, Komisja sporządza streszczenie i porównanie ofert.
§ 5.
W przypadku wniesienia protestu, Komisja powiadamia wykonawców o wniesionym proteście podając zarzuty, ich uzasadnienie faktyczne i prawne oraz treść protokółu.
§ 6.
W przypadku wniesienia protestu po upływie terminu składania ofert, zamawiający na wniosek Komisji zawiesza bieg terminu związania ofertą do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu i poinformuje wykonawców, którzy złożyli oferty o zawieszeniu biegu terminu.
§ 7.
W przypadku udziału w pracach Komisji rzeczoznawców lub biegłych, Komisja odnotowuje ich nazwiska w protokóle postępowania.
§ 8.
O wyborze oferty Komisja niezwłocznie zawiadamia wykonawców, którzy ubiegali się o zamówienie.
§ 9.
Komisja zakończy swoją działalność w dniu podpisania umowy.
§10.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy ustawy dnia 29 stycznia 2004r.-Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz.759 z późn.zm.).